7 – 11 jaar (Welpen)

zaterdag, 14:00 – 17:00 uur | jongens, 7 – 11 jaar | welpen@cornelisdehoutman.nl
⚠ tot 11 jaar is een zwemdiploma niet nodig, er is dan geen activiteit op het water ⚠

Bij de welpen ga je één keer per week op zaterdag samen leerzame, leuke, spannende en gezellige spellen doen, in het bos en rond het water. Elke zaterdag is een nieuw avontuur voor jongens van 7 tot 11 jaar die houden van uitdaging, avontuur en leerzame activiteiten!

Bij de welpen kan je ook een paar keer per jaar insignes verdienen. Een insigne is het bewijs dat laat zien dat je vuur kan maken, sporen van dieren kan herkennen, pionieren of een andere vaardigheid hebt. Check hier welke insignes je allemaal kan behalen!

Ook doen we aan thema-opkomsten. Dat zijn opkomsten waar de hele dag draait om een thema zoals ruimte, piraten, tijdreizen en nog veel meer! Kom gezellig een keertje langs om te zien of je het leuk vindt!

Wekelijkse opkomst
Bij de welpen heb je elke zaterdag van 14:00 tot 17:00 een opkomst. Bij de opkomst beleef je elke week een nieuw avontuur. Speurtochten, kampvuren, een dagje zeilen of pionieren? Niets is te gek voor deze speltak! Buiten de vele verschillende spellen zal je elke zaterdag optrekken en samenwerken met tientallen leeftijdsgenootjes.

Zomerkamp
Het belangrijkste kamp van het jaar is zomerkamp, wat meestal in de laatste week van de vakantie plaatsvindt. Elk zomerkamp staat in teken van een thema waarin de welpen door de leiding worden meegenomen op een spannend avontuur met de gekste figuren, zoals bijvoorbeeld een stoer drakenkamp! Naast heel leuk is een zomerkamp ook erg leerzaam en kun je met bijvoorbeeld diensten punten verdienen om het kamp te winnen en jouw naam voor altijd op de kamptrofee te krijgen!

Mini-kamp
Het mini-kamp is een voorproefje op zomerkamp, waar je kan kijken hoe leuk het is om een weekend van huis te zijn. Vaak heeft ook dit kamp een klein thema-verhaal!

Vader-zoonweekend
Op vader-zoonweekend zijn niet alleen de welpen, maar ook hun vaders welkom! Twee dagen lang organiseert de leiding leuke spellen waarin de vaders zich van hun beste kant kunnen laten zien, terwijl de welpen bewijzen wie er nou echt de stoerste man in huis is. Dit evenement met één overnachting is ook een uitgelezen kans voor de vaders om beter kennis te maken met het leidingteam.

Jaarlijks uitje
Bijna elk jaar is er een uitje voor alle welpen; dit kan een dagje zwemmen zijn, een bezoek aan een gaaf museum of een middag lasergamen!

Zeilopkomst
Cornelis de Houtman is een waterscoutinggroep, dus ongeveer eens per jaar lenen de welpen de boten van de verkenners en gaan de welpen de Reeuwijkse plassen op! De leiding kan zeilen en geeft jou alvast een klein zeillesje voor als je later naar de verkenners gaat!

Leiding-voor-een-keer
Ongeveer één keer per jaar wisselen de leiding en de oudste welpen van plek en beslissen jullie wat er op de opkomst gaat gebeuren! Kan jij een wilde groep welpen en een paar irritante leidingleden aan?

Kerstdiner
Rond kerst komen de welpen met zijn allen samen om van een feestmaal te genieten. De leiding en alle welpen nemen allemaal een gerecht mee, voor een lekker buffet! Als afsluiting doen we met de andere speltakken nog een leuk nachtspel, dus zorg dat je hierbij bent!

INSIGNEPOSTER WELPEN

Tijdens speciale opkomsten kan je bij de welpen allerlei insignes verdienen. De leiding verteld wanneer je het insigne hebt behaald en je deze mag bestellen via de webshop. Heb jij al tijdens een opkomst bewezen dat je kan koken of kan knopen? Spaar ze allemaal! Benieuwd welke insignes je allemaal kan behalen?

Onze leidingleden

Akela
Hoi ik ben Akela en wat ik het leukste vind aan scouting zijn de zomerkampen en de nachtspellen die wij doen! Ik houd mij vooral bezig met de insignes die de welpen kunnen verdienen.
Shere Khan
Ik zet graag samen met de welpen de boel op stelten, met domme grapjes en gekke spellen is elke zaterdag een feestje! Daarnaast let ik op de financiën van onze speltak.
Chikai
Ik vind het leuk elke week de welpen uit te dagen en zelf uitgedaagd te worden. Daarnaast houd ik mij vooral bezig met de sociale media en wat kleine klussen rondom het lokaal.
Louie
Ik ben dol op spellen spelen en druk bezig zijn. Bij de welpen is er altijd genoeg te doen. Daarnaast zal ik bij de meeste Kampen aanwezig zijn, om zo veel mogelijk plezier te hebben.
Jacala
Hoi, ik ben Jacala en ik houd van sporten en bewegen. Je kunt me dus altijd actief mee zien doen bij de Bevers en de Welpen. Hopelijk tot snel!
Baloe
Ik hou van zeilen, longboarden en jujitsu en vind welpen super leuk.
Ikki
Ik ben Ikki en ik ben leiding bij de welpen. Ik hou veel van spellen spelen, mijn favoriete spel is Hollandse leeuwen. Ik hou ook erg van zeilen en ga zeker mee op het mooie CWO kamp!

Al onze leidingleden zijn in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag).
Meer informatie hierover kan je vinden op onze sociale veiligheid pagina
.

De welpenwet

Als je bij onze welpengroep komt moet je natuurlijk de wet kennen. De wet moet je ook opnoemen bij je installatie, dus leer hem goed uit je hoofd ;-).

• Een welp speelt samen met anderen in de rimboe. Hij is eerlijk, vriendelijk, houdt vol en zorgt goed voor de natuur.

Uniform

Binnen onze vereniging dragen we een uniform, hiervoor heb je het volgende nodig:

Bij de welpen heb je het volgende nodig voor je uniform:
Groene welpenblouse
Installatiepakket welpen
Koningsblauwe das (alleen als je niet bent overgevlogen vanaf de bevers)
Dasring (alleen als je niet bent overgevlogen vanaf de bevers)

Alles is te bestellen via onze webshop.

Wat hoort waar op het uniform?

Nieuwsgierig? Neem contact met ons op via welpen@cornelisdehoutman.nl