18+ (Stam)

Welkom bij de stam! De stam van onze vereniging bestaat uit een grote groep 18+ leden, zoals leidingleden en kabelgat. De leiding is er elke zaterdag om voor de kinderen een leuke opkomst te organiseren. Dit betekent spellen bedenken, helpen met zeilen, kampvuurtjes bouwen, en nog veel meer.  De stam heeft geen vaste opkomsten maar dat mag de pret zeker niet drukken want er zijn regelmatig leuke stamactiviteiten en na de opkomsten wordt er wekelijks gezamenlijk gegeten op het clubhuis.

Ben jij 18+ en wil je graag de gezelligheid van onze groep proeven, leiding worden of een andere rol binnen onze scouting vervullen? Neem contact met ons op!

Het kabelgat houdt zich bezig met reparaties en denken na over nieuwe technische oplossingen voor het terrein en de groep. Zij weten bijvoorbeeld een hoop van de sleepboten en het onderhoud hiervan. Wat er ook gemaakt moet worden, zij kunnen het allemaal!

Maar ook als je niet meer elke zaterdag aanwezig bent op de pad, ben je als stamlid altijd welkom. Je kan op de zaterdag aanschuiven voor een gezellige avond. Op zaterdag koken en eten bijna alle stamleden mee. Soms worden er dan ook stamactiviteiten georganiseerd zoals een spelletjes- of karaokeavond. Als stam kan je ook altijd meehelpen met de activiteiten die voor de groep worden georganiseerd.

De stam onderneemt regelmatig acties voor de groep zoals de poffertjesverkoop op koningsdag. Vroeg in de ochtend wordt dan al met goede zin de kraam opgezet en het beslag klaargemaakt. Zodra de eerste mensen de straat in komen staan de poffertjes al klaar, verder wordt er heel de dag gezellig gebakken. Om zo nog wat extra geld in te zamelen voor de groep.

Maar ook de bouw van een mooi stamterras of een kampvuurplaats neemt de stam op zich.

Iedereen draagt z’n steentje bij, in deze grote gezellig groep!